Skaper verdensledende digitale posisjoner for kjøpesentre

Boostcom kunder når mer enn 30 % av fysiske kunder digitalt.

Down Town

Boostcom, verdens ledende ”proptech”-leverandør for kjøpesentre, har levert verdensledende digitale posisjoner for sine kunder.

Et eksempel er det norske kjøpesenteret Down Town, eid av Citycon. Kjøpesenteret når 76% av innbyggertallet i Porsgrunn digitalt, og 32% av senterets definerte primærområde.

Medlemsprofilene inneholder rike dataprofiler, inkludert preferanser og adferds data fra for eksempel innløsning av tilbud via mobiltelefon.

Produktporteføljen til Boostcom, ”The Mall Performance Cloud” integrerer alle mulige digitale kilder mot et enhetlig datalag for å knytte det fysiske kjøpesentre med digitale kontaktpunkter. Dataene brukes for å gjøre relevant og målrettet markedsføring til forbrukerne i sine foretrukne digitale kanaler.

Utvalgt statistikk fra 100 kjøpesentre i kundeporteføljen til Boostcom:

– typisk 30% digital rekkevidde etter 3 år, målt som andel av antall fysiske besøkende på sentrene
– 1 av 5 åpninger av kundeklubbens mobilapplikasjon resulterer i en transaksjon
– mer enn 20% økning i omsetningen til butikker som deltar i bestemte kjøpesenterkampanjer
– mer enn 10% økning i antall besøkende som resultat av individuelle kjøpesenterkampanjer
– 2% av totalomsetningen i kjøpesenter direkte fra innløsning av tilbud på mobil

“Boostcom har hjulpet kjøpesentre med digitale løsninger siden 2004. Vårt nåværende omfattende produkt- og tjenestetilbud tilpasset kjøpesentre viser seg å utgjøre en stor forskjell for våre kunder. Etter min mening er en database med rike konsumentprofiler den eneste virkelige digitale posisjonen kjøpesentre kan utvikle opp mot den raskt voksende markedsandelen for e-handel. Hvis du kan nå mer enn 30 % av dine fysiske kunder via deres foretrukne digitale kanaler, vil du som kjøpesenter også være en svært viktig aktør og attraktiv partner innen e-handel. Vi forventer å dele betydelige resultater på dette området på vegne av våre kunder i månedene og årene som kommer, sier Peter Tonstad, CEO i Boostcom Group.

“Vi tror sterkt på forholdet mellom våre fysiske kjøpesentre og digitale programmer for kundedialog. I Citycon ser vi den strategiske viktigheten av å bygge digitale forbrukerdatabaser, og vi er stolte av den digitale posisjonen og dermed de relaterte resultatene mange av våre kjøpesentre oppnår i dag. Vi forventer at dette utvikler seg raskt fremover – både når det gjelder dekningsgrad og faktisk verdiskaping for våre kunder “, sier Marianne Mazarino Håkonsen, VP Marketing i Citycon OYJ.

Be om møte

Ønsker du å ta en prat med oss? Så hyggelig.

Legg igjen kontaktinformasjon, så vil Morten eller Trond Viggo hos oss ta kontakt med deg innen kort tid.

Du kan også ringe Morten direkte på 916 94 684 eller Trond Viggo på 909 07 777.