Xhibition – bonusprogram

Utfordringen
Xhibition Kjøpesenter, i Bergen, har hatt kundeklubb siden 2009. De ønsket et konsept mer tilpasset type senter de er – midt i sentrum med eksklusive butikker. Det var også viktig å finne ut hvem de aller mest lojale kundene er og gjøre noe ekstra for å ta mer vare på de. Derav oppdelingen i tre segment, gull, sølv og bronse. Kundene som handler der ønsker rabatter, som alle andre, men er nok mindre interessert i å vise frem en SMS eller kupong ved kjøp.

Nytt bonusprogram med opptjening av poeng
Løsningen ble et utvidet bonusprogram koblet opp mot kassesystemet i butikkene for uthenting av poengdata. På denne måten kan kundene få tilgang til kundefordeler basert på hvor mange opptjente poeng de har – gull, sølv eller bronsje. Denne formen for forsinket belønning er i enda større grad en bidragsyter til å skape lojalitet over tid.

Ny kundeklubbplattform – appen
For å sy sammen hele konseptet ble bonusprogrammet integrert i senterets app, som nå har blitt kjernen i lojalitetskonseptet. Her finnes innhold for “alle” og innhold kun beregnet på kundeklubbmedlemmer.

Boostcom LoyaltyApp

Life Club

Boostcom bistår Life med drift av kjedens lojalitetsprogram. Våre leveranser består av all nødvendig teknologi, rådgivning og prosjektstyring, samt support ovenfor butikkansatte og kunder. Life tilbyr alle medlemmer av lojalitetsprogrammet et gavekort på 400 kr for hvert 10. Kjøp. Den tekniske plattformen kommuniserer med kassedata, og all registrering av kjøp er automatisk. Kundene kan følge med på sitt eget klippekort via en egen mobilapplikasjon, hvor de også finner gode tilbud og unike rabattkuponger.

Boostcom LoyaltyApp

Sørlandssenteret: Ny kundeklubbstrategi

Utfordringen
Sørlandssenteret hadde en kundedatabase på 3600 registrerte kundeprofiler de ikke fikk utnyttet til sitt fulle. De hadde tilgang til teknologi som gjorde at de kunne kommunisere til kundedatabasen de hadde bygget opp, men trengte hjelp til å utvide databasen og skape godt innhold de kunne kommunisere ut til kundeklubben.

Tiltak ved relansering
Ved oppstart hjalp vi til med å:

  • Tilrettelegge kundedatabasen for kommunikasjon via digitale kanaler
  • “Vaske” kundedatabasen de allerede hadde
  • Overføre dataen til Boostcom Loyalty
  • Koordinere materiellproduksjon knyttet til kundeklubben
  • Strategi for utvidelse av databasen
  • Tilrettelegging for optimal internkommunikasjon knyttet til relansering av kundeklubben og opplæring av butikkpersonell
  • Strategi for innholdsproduksjon
  • Oppsett og optimalisering av Facebook-annonsering

Kundeklubben har fått nytt liv
Kundeklubben til Sørlandssenteret, som lå i dvale, har nå fått nytt liv. I juli 2015 hadde de 19 065 medlemmer registrert i kundeklubben. Medlemmene har tilgang til en egen kundeklubbapp der de, blant annet, får faste medlemsfordeler. De får med jevne mellomrom tilsendt kupongkampanjer via SMS som gjelder kun hvis man er medlem av kundeklubben. Kupongene ligger også tilgjengelig i appen i kampanjeperioden. I tillegg får kundekubbmedlemmene jevnlig tilsendt SMS og e-post med informasjon og kundeklubbtilbud.

  • 14 932 har lastet ned appen (78% av kundedatabasen) i juni 2015.
  • Under Handelens Dag 2. januar 2015 benyttet 228 medlemmer seg av 300 kuponger. Det var handetimer kun for kundeklubben mellom kl 12-14, og kupongene var kun tilgjengelig i disse to timene.
  • Facebook-annonsering har generert totalt 4840 nye medlemmer siden første annonse i oktober 2014.
Boostcom LoyaltyApp

Impulse

Impulse Treningssenter

Impulse Treningssenter har fått sin egen intern applikasjon for mobil!
Ansatte i Impulse Treningssenter har nå fått en egen applikasjon som kan lastes ned på smarttelefoner.

Appen inneholder viktige nøkkeltall for Impulse Treningssenter, vaktliste- og oppgaveoversikt, egne fordeler for deg som ansatt, Impulseskolen med opplæringsportal, artikler, eventer og quizer.
Kort sagt; det du trenger som ansatt, og litt til.

Boostcom Employee

Apotek 1

Apotek 1 kjeden er Norges største med over 400 apotek.

Kjeden ønsket å relansere kjedens kundeklubb med fokus på å lykkes på mobil, og samtidig samle driften av hele konseptet hos en leverandør.

Etter å ha etablert ny strategi for hvordan kundeklubben skal bli navet for kjedens digitale kommunikasjon, ble kundeklubben lansert høsten 2015 med ny databasestruktur, nye løsninger for innmelding og helt ny applikasjon.

Relanseringen har vært en formidabel suksess og kjeden fikk 50 000 nye medlemmer i løpet av ett kvartal. Med svært høyt antall nedlastede apper fremstår kjeden som vinner i sin bransje, også på kundekommunikasjon via mobil.

Boostcom LoyaltyApp

apotek1

Vil du vite mer?

Legg igjen kontaktinformasjon eller ring Morten (916 94 684) eller Trond Viggo (909 07 777) direkte.

Be om møte

Ønsker du å ta en prat med oss? Så hyggelig.

Legg igjen kontaktinformasjon, så vil Morten eller Trond Viggo hos oss ta kontakt med deg innen kort tid.

Du kan også ringe Morten direkte på 916 94 684 eller Trond Viggo på 909 07 777.